بلوور یک دستگاه دمنده و مکنده هوا با فشار زیاد است که کاربرد آن بیشتر در حوزه ی تمیز کردن گرد و غبار و ... می باشد . این ابزار یا دستگاه با استفاده از فشار زیاد که ناشی از حرکت موتور این دستگاه است هوا را به نقطه ای که سری آن را به سمت آن گرفته ایم هدایت و تمامی گرد و غبار ایجاد شده در دستگاه را پاک می کند.

که بیشترین استفاده از این دستگاه یعنی بلوور در حوزه ی IT و پاک سازی کیس ها و رک های سرور می باشد.

بیشترین آمار خرابی قطعات کامپیوتر نفوذ گرد و غبار بر دستگاه ها و تجهیزات رایانه ای می باشد لذا نیاز این دستگاه برای تمامی افرادی که به گونه ای در این حوزه فعالیت دارند حیاتی می باشد.

گاهاً برای پاک سازی برد ها و کیس های کامپیوتری از جارو برقی استفاده می کنند که به دلیل ذات مکندگی جارو برقی و استفاده ی نزدیک آن به بردها امکان آسیب رسانی به این تجهیزات بسیار بالا می باشد.

اما دستگاه بلوور به دلیل دمندگی هوا نه تنها به دستگاه آسیب نمی رساند بلکه باعث پاک سازی تمامی شیار ها از گرد و غبار بدون تماس با برد و یا قطعات الکترونیکی آن ها می شود.

این دستگاه با کاربردی آسان و توسط برق شهری به خوبی می تواند تمامی نیاز های شما از جمله تمیز کردن تابلوهای برق و ... در راستای پاک سازی گرد و غبار را برطرف کند.

مهم‌ترین ویژگی و وجه تمایز این دستگاه، وجود دیمر (کلید تغییر سرعت دمنده‌گی) روی خود بدنه است تا کاربر بتواند حین کار با این دستگاه به‌راحتی میزان دمش هوا را تنظیم کند و نیازی به خاموش کردن دستگاه برای تنظیم مقدار دمش هوا نباشد. در مسیر دمش این دستگاه می‌توان از لوله‌ی لاستیکی این دستگاه که داخل بسته‌بندی آن وجود دارد استفاده کرد تا دمش هوا متمرکزتر انجام شود، هم چنین دستگاه دورتر قرار گیرد تا گرد‌وغبار به کاربر نزدیک نشود. این بلوور (دمنده/مکنده) دارای کلید قفل‌کن هم هست تا هنگام کار برای مدت طولانی، کاربر این کلید را فشار داده و به‌طور طولانی و مداوم از این دستگاه استفاده کند. تمامی مراحل ساخت موتور این دستگاه از قبیل لاک‌گیری، بالانس، سیم پیچی، آرمیچر و بالشتک این دستگاه با استفاده از دستگاه‌های تمام اتوماتیک مطابق با آخرین فناوری روز دنیا تولید شده تا عمر مفید دستگاه به حداکثر برسد. به‌علت دور بالای این دستگاه، در آن از بلبرینگ با کیفیت و تقویت شده استفاده شده است.