فنر سیم کشی ابزاری است برای عبور دادن سیم از لوله های خرطومی و PVC که با نواری نازک از جنس فولاد که در طرف سر این سیم فنر متصل شده و در انتهای آن، یک گوی فلزی وصل است تا کابل به آن متصل شود. به وسیله نوک فنر دار این نوع سیم ها، شروع به عبور سیم از داخل لوله می کنند.

فنرهای سیم کش عمدتاً برای تسهیل عبور سیم و کابل در مجاری انواع لوله قابل استفاده خواهند بود. کاربردهای تخصص این نوع محصول بنا به تقاضای کاربر و محیط های مختلف متفاوت هستند.

برای این که فنر راحت تر از لوله عبور کند، از روغن یا گیریس استفاده می کنند و با نوک انگشتان فنر را صاف کرده و با کف دست دیگر فنر را به داخل لوله هدایت می کنند و یک نفر هم آن طرف لوله حضور داشته تا سر فنر را گرفته تا به بیرون بکشد که سیم از داخل لوله عبور کند.

انواع فنر سیم کشی:

۱- فنرسیم کشی فلزی:

این مدل از فنر سیم کشی از قدیمی ترین نوع فنر های سیم کشی می باشد که از جنس فنر صفحه ای آهنی ساخته می شود.

۲- فنرسیم کشی سیم بکسلی:

این مدل از فنر سیم کشی دارای مغزی سیم بکسل و روکش پلاستیک می باشد که در برابر کشش، خمیدگی، پارگی مقاومت بسیار بالایی دارد و روکش پلاستیکی آن باعث شده تا به راحتی داخل لوله برق حرکت کند.
۳- فنرسیم کشی سیم بکسلی با روکش تمام فنر:
این مدل از فنرسیم کشی دارای مغزی سیم بکسل و روکش تمام فنر ساخته شده که دارای قابلیت فنریت بسیار بالا و مقاومت بالاتر در کشش و خمیدگی و پارگی دارد.
۴- فنر سیم کشی قابدار:
یکی از جدید ترین و حرفه ای ترین نوع فنرهای سیم کش موجود در بازار می باشد که مزایای بسیار زیادی نسبت به نمونه های قبلی و موجود دارد.