ترمینال ریلی ابزاری است که در تابلو برق ها استفاده می شود و وظیفۀ اتصال سیم برق های تابلو برق با سیم برق های ارتباطی که از بیرون تابلو برق امده است را دارد، ترمینال ریلی دارای تنوع سایزی می باشد که نسب به سیم های مصرفی دارای سایز بندی های متنوعی می باشند.

این نوع ترمینال ها (پایانه اتصال سیم)، جهت انشعاب گیری از سیم ها در تابلو های برق استفاده می گردد. این نوع ترمینال ها، همان گونه که از نامشان پیدا است، جهت نصب بر روی ریل مورد نصب بر روی تابلو مورد استفاده قرار می گیرد، و با توجه به طراحی مدولار آن ها، امکان اضافه و کم کردن آن ها از روی ریل و به صورت کشویی میسر می باشد. 

نحوۀ استفاده از ترمینال ریلی بدین شرح است که پس ار نصب آن بر روی ریل تابلو برق، سیم ورودی (ترجیحاٌ، وایرشو زده شده)، در یک سلول ترمینال قرار گرفته، و به واسطه سیم گیری که توسط پیچ مستحکم می گردد، به سلول ترمینال متصل می گردد. سیم خروجی (ترجیحاً، وایرشو زده شده) نیز در سلول دیگر به همین ترتیب قرار می گیرد. وظیفۀ ترمینال، ایجاد اتصال بین این ورودی و خروجی است، به نحوی که همواره امکان رفع اتصال و تغییر در سیم کشی تابلو برق میسر می باشد (از طریق باز کردن سیم گیر و رفع اتصال سیم به آن). هم چنین، از طریق این نوع ترمینال ها و با بهره گیری از جمپر (اتصال ورودی یک سلول ترمینال، به ورودی سلول ترمنیال دیگر)، می توان چندین خروجی از یک ورودی اصلی سیم جهت سیم کشی در تابلو استفاده کرد.