RST متر و یا توالی سنج فاز  ابزاری است که به منظور مشخص کردن جهت فاز و هم چنین گردش موتور به کار می رود. معمولاً توالی سنج ها توالی صحیح فاز را با یک صدای بوق و یا چراغی اعلام می کنند. توالی سنج های فاز با کاربری آسان توانایی آشکار سازی فاز را با دقت بالا در مدارات سه فاز دارا می باشند و به راحتی در محیط های سیم کشی قابل استفاده می باشند، با قراردادن 3 چنگک دستگاه بر روی هر فاز می توان تست مربوطه را انجام داد در برخی از مولتی متر های تست ولتاژ و جریان هم قابلیت عمل تست توالی فاز وجود دارد. توالی سنج های فاز کاربردهای فراوانی در صنایع مختلف دارد و به راحتی قابل استفاده می باشند. در نوعی دیگر از توالی سنج های القایی با استفاده از تکنولوژی جدید اجازه تست ایمنی را بدون تماس مستقیم بین پراب و سیم را فراهم می کند و چرخش فاز را با نور چرخشی LED ها و زنگ قابل شنیدن منطقی نشان می دهد.

گاهی اوقات در ورودی ترمینال باکس ها می بینیم که U, V و W نام گزاری شده در حالی که طبق  استاندارد IEC 60034_8 مشاهده می شود که شماره گذاری ترمینال ها و جهت چرخش موتور با ورودی L1 ,L2 ,L3 مشخص شده است، بنابراین R ,S وT به چه معناست و در سر بندی ژنراتورهل چه تفاوتی با U, V و W دارند ؟!!

در ژنراتور 3 فاز، 3 سیم پیچ وجود دارد که معمولاٌ با نام های A, B, C _ U, V ,W _ R, S, T نام گزاری می شوند. جهت فاز یا توالی فاز با توصیف طراح در ورودی و خروجی نام گذلری شده است. پس اگر جهت فاز  را با  R, S ,T نام گذاری کرده باشند R به جای U نام گذاری شده و همین طور S بخه جای V و T به جای W است ولی بخش مشترک بین آن ها شماره ترمینال ها هستند که در ورودی  1. 3. 5 و در خروجی 2. 4. 6 است.

دستگاه های سه فاز نظیر پمپ ها، کمپرسورها، و … بایستی فازهایشان به ترتیب درستی وصل شود تا از خرابی آن ها جلوگیری شود. این دستگاه ها عموماً هنگامی که به اشتباه وصل شوند جریان کمتری را می کشند و می توانند به آسانی توسط یک آمپروب (گیره روی آمپر متر) برای میزان جریانی که از شبکه می کشند امتحان شوند. برای مثال آزمایش یک هوا ساز که دارای یک کمپرسور است، می توان فهمید که اگر این وسیله به صورت غلطی به برق سه فاز متصل شود، جریان بسیار کمی را خواهد کشید و بنابراین جای هر کدام از دو سیم برق را می توان برای تغییر فازها عوض کرد. به همین منظور برای تشخیص جهت فاز و همچنین گردش می توان از موتور توالی سنج فاز استفاده کرد.

بدون نیاز به دادن انرژی اولیه به موتور با اتصالات موقت از منبع می توان جهت گردش موتور را مشخص کرد اما به علت زمان بر بودن، هزینۀ بالا  و کاملاً خطر ناک بودن  اتصالات موقت  در ولتاژ بالا روش قابل اطمینانی نمی باشد. هم چنین انواع خاصی از سیستم ها هستند که نباید در جهت معکوس چرخانده شوند در این گونه موارد اتصالات موقت احتمال 50% برای درست کار کردن دستگاه رابه ما می دهد.

 R S T  متر ها این قابلیت را به ما می دهند تا  به درستی و بدون ایجاد خطر در هر لحظه کاری موتور جهت گردش آن را مشخص کرد. این دستگاه ها که توالی فاز سنج نیز  نامیده می شوند علاوه بر  چراغ LED که جهت حرکت موتور را مشخص میکند یک صفحه نمایشگری بر روی این دستگاه تعبیه شده تا جهت فاز ها را نشان دهد به دلیل این که دستگاه های  3 فاز پر قدرت صنعتی برای این که به درستی کار کنند باید فاز های آن ها به ترتیب درستی متصل شوند. این دستکاه کارایی بسیار آسانی دارد به گونه ای 3 شاخک ورودی آن به سر ورودی دستگاه متصل می شود و عمل اندازه گیری را انجام می دهد. برخی از مدل های این توالی فاز متر ها علاوه بر وظیفه حوزه کاری خود ولتاژ و جریان را به طور هم زمان اندازه می گیرند.