هنگام استفاده از متر، در صورت افزایش مواردی که باید اندازه‌گیری و محاسبه شوند، ضریب اشتباه و خطا زیاد خواهد شد. در مواقعی هم به دلایل مختلفی مانند عدم دسترسی و زیادشدن طول اندازه‌گیری، استفاده از متر امکان‌پذیر نیست. به توجه به این مطالب، استفاده از مترهای لیزری منطقی به نظر می‌رسد.
یکی از وسایل کاربردی، دقیق با کاربری آسان متر لیزری/فاصله سنج لیزری می باشد که با استفاده از زمان رفت و برگشت یک پالس لیزر به هدف، می توان جهت اندازه گیری فاصله، تراز یابی و تطابق استفاده کرد. به دلیل کاهش خطای انسانی، افزایش سرعت کارو افزایش دقت، مترهای لیزری بسیار پرکاربرد می باشند.
متر لیزری یک دستگاه برای انجام اندازه‌گیری موارد گوناگون است. این دستگاه مدل پیشرفته‌ی مترهای دستی محسوب می‌شود. کیفیت و دقت بسیار بالایی در ساخت این محصول به‌کار رفته و از ابعاد و وزن مناسبی برخوردار است. در محیط‌های مختلف صنعتی و هم چنین اماکنی با نور کم هم می‌توانید به‌راحتی از این مدل استفاده کنید.
متر لیزری دستگاهی برای اندازه‌گیری موارد گوناگون است. این دستگاه مدل پیشرفته‌ی مترهای دستی محسوب می‌شود. کیفیت و دقت بسیار بالایی در ساخت این محصول به‌ کار رفته و از ابعاد و وزن مناسبی برخوردار است. مقاومت بالای دستگاه در برابر آسیب‌های محیطی مختلف، میزان استقبال از آن را افزایش داده است. در محیط‌های مختلف صنعتی و همچنین اماکنی با نور کم هم می‌توانید به‌راحتی از این مدل استفاده کنید. این محصول انرژی موردنیاز خود را از دو باتری نیم‌قلمی سایز AAA دریافت می‌کند. 
با این دستگاه می‌توانید تا طول ۱۰۰ متر را با دقت ۰.۱ میلی‌متر بر متر اندازه‌گیری کند. یعنی در هر متر، فقط ۱ میلی‌متر احتمال خطا وجود دارد. هم چنین قابلیت محاسبه‌ مساحت، حجم و ارتفاع (به‌صورت غیرمستقیم و با استفاده از قانون فیثاغورس) با این دستگاه امکان‌پذیر است. همواره در حافظه‌ داخلی دستگاه، ۵ نتیجه‌ آخر اندازه‌گیری (یا محاسبه) شده ذخیره می‌شود و در دسترس شما قرار می‌گیرد. 
با توجه به نور پس‌زمینه‌ صفحه‌نمایش، به‌آسانی می‌توانید هنگام شب و در محیط‌های کم‌نور از این ابزار استفاده کنید و اعداد نمایش داده‌شده را بخوانید و ثبت کنید. هم چنین مقاومت بالای این دستگاه در برابر ضربه، فشار و رطوبت بالا درخورتوجه است. این محصول علامت حفاظت بین‌المللی IP۶۵ دارد. IP۶۵ گویای مقاومت در برابر ورود گردوغبار و مایعات به دستگاه است. این دستگاه مقاومت کاملی در برابر ورود گردوغبار دارد و ازهرجهت از ورود آب و آثار مخرب آن بر عملکرد دستگاه جلوگیری شده است.
دمای کاری استاندارد برای این متر از ۰ تا ۴۰ درجه‌ی سانتی‌گراد تعیین شده است.
امکانات:
ü قابلیت محاسبه حجم، مساحت، ارتفاع (فیثاغورثی)
ü اندازه گیری مداوم،ماکزیمم و مینیمم گیری، پیاده کردن طول دارای انواع توابع محاسباتی، تایمر و آلارم صوتی
ü اندازه گیری سریع،کاربری آسان با صفحه نمایش خوانا
ü کم وزن، حافظه ۲۰ تایی