ترازهای لیزری ابزاری هستند که در امور ساخت و ساز از جمله نصب دکور و پارتیشن کاربرد دارند. ابزاری که با وجود وزن و حجم کم، قابلیت های بسیار بالایی دارند و انجام امور اندازه گیری را آسان و سریع می کنند. وزن این ترازها کم بوده، بسیار سبک می باشد و تا فاصله ۱۰ متر را درجایی که نور باشد می توانید اندازه گیری کنید. خطای این دستگاه به ازای هر ۱۰ متر از ۰.۳ میلیمتر تجاوز نمی کند. این مدل ترزلیزری قابلیت نصب  برروی سه پایه را دارد و به همراه این محصول ۳ عدد باطری قلمی ۱.۵ ولتی برای استفاده بیشتر از ۴۰ ساعت از دستگاه قراردارد.

صاف بودن یا در اصطلاح فنی، تراز بودن در مشاغل مختلف اهمیت زیادی دارد. این مطلب در خصوص سطوح افقی و عمودی مطرح می‌شود. کاربرد ترازهای دستی یا لیزری در خصوص این موارد است. اما با توجه به‌دقت پایین و کوچک بودن ترازهای دستی، این‌گونه ترازهای کمتر استفاده می‌شوند. در عوض ترازهای لیزری دقت بالاتر، برد بیشتر و کارایی بهتری دارند. تراز لیزری تا ۵۰ متر برد دارد. دقت این مدل ۳ میلی‌متر بر ۱۰ متر در حالت افقی و ۲.۵ میلی‌متر بر ۱۰ متر در حالت عمودی است. این دستگاه مجهز به کلاس لیزر ۲ است. این کلاس لیزر همواره مرئی است و در صورت نگاه نکردن به منبع نور لیزر، خطری برای انسان ندارد. دمایی که در آن این مدل عملکرد مناسبی دارد بین ۱۰- تا ۴۵ درجه سانتی‌گراد تعیین‌شده است.

همان‌طور که گفته شد از ترازهای لیزری در بسیاری از مشاغل استفاده می‌کنند. از جمله‌ این مشاغل می‌توان به فعالیت‌های ساختمانی، کارگاه‌های نجاری و ساختن دکور اشاره کرد. به‌کارگیری این ابزار باعث افزایش کیفیت و دقت در کار شما می‌شود. همین موضوع باعث افزایش میل افراد مختلف به جایگزین کردن این دستگاه، به‌جای ترازهای دستی شده است.

امکانات:

ü دقت خود ترازی خط افقی ۰.۳ ± میلیمتر در متر در برای تراز کردن کارها

ü چشمک زدن خودکار خط لیزری دستگاه خارج از محدوده ۴ درجه نسبت به افق

ü ۲ کلید عملیاتی و نشانگر میزان باتری برای استفاده آسان

ü صفحه آهنربایی چرخشی برای اتصال راحت بر روی سطوح فلزی

ü بدنه نرم زیاد و شیشه نازک باعث محافظت و کمک حفظ درجه بندی تحت شرایط کاری می کند

ü ۳ عدد باطری ۱.۵ ولت قلمی برای استفاده بیش از ۴۰ ساعت همراه دستگاه می باشد

ü جعبه محکم از دستگاه محافظت می کند و به نگهداری از درجه بندی در زمان غیر کاری کمک می کند

ü کار با ردیاب تا فاصله ۵۰ متر

ü کالیبراسیون با دوام، اتصال با براکت مغناطیسی

ü ضد رطوبت و گرد و غبار، قفل ایمنی، نشانگر باتری

ü قابلیت نصب روی سه پایه وکاربری با گیرنده